TOMS EMEA

  • Concept
  • Design
  • Web development

“Het was een prettige samenwerking met Eyefun. Ze waren goed bereikbaar, snel in hun reacties en erg behulpzaam.”

In 2006 ontmoette de Amerikaanse reiziger Blake Mycoskie kinderen in een dorp in Argentinië, en ontdekte dat ze geen schoenen hadden om hun voeten te beschermen. Om ze te kunnen helpen zette hij TOMS® op, een bedrijf dat voor elk paar schoenen dat wordt verkocht, een paar nieuwe schoenen schenkt aan een kind in nood: One for One™. Inmiddels bestaat ook TOMS® Eyewear; hetzelfde principe als met de schoenen, maar dan met brillen. TOMS EMEA is gevestigd in Amsterdam en richt zich op Europa, het Midden Oosten en Afrika.

Vraag

TOMS EMEA stuurt een salesforce aan in verschillende regio’s. Bij wijze van pilot ontstond de wens om een intranet portal te ontwikkelen waarop sales agents hun taken en activiteiten kunnen bijhouden waaraan een incentive programma is gekoppeld. In dit programma spaar je punten, die je vervolgens kan verzilveren met TOMS producten. Eyefun won de pitch waaraan drie andere bureaus meededen.

Oplossing

Samen met onze vrienden van Ruby Libre ontwikkelden we een schaalbare maatwerkoplossing voor de portal. In de huisstijl van TOMS kunnen sales agents en managers met specifieke machtigingsniveaus inloggen om de sales performance van TOMS EMEA te stroomlijnen; managers voeren taken en activiteiten in, agents houden hun voortgang en daarmee verdiende punten bij. Bovendien voorziet het systeem in rapportages op verschillende niveaus: individueel, per land, regio, en/of performance.

Resultaat

De pilot is inmiddels succesvol afgerond. De goede ervaringen met de pilot en de door ons geleverde portal hebben geleid tot een uitbreiding van het systeem en een bredere uitrol in andere regio’s. Door de initiële opzet van het systeem is het relatief eenvoudig uit te breiden in de omvang van het aantal activiteiten en deelnemers.

“Het platform heeft het contact met onze ambassadeurs en het beheer van de activiteiten van de ambassadeurs vergemakkelijkt en bevorderd. Met Eyefun hebben we heel prettig samengewerkt. Ze waren goed bereikbaar, snel in hun reacties en erg behulpzaam.” – Floor Weenen, TOMS EMEA.

Wij vinden het principe achter TOMS zeer waardevol en zijn trots dat we een bijdrage leveren aan het succes van dit initiatief.

“Het platform heeft het contact met onze ambassadeurs en het beheer van de activiteiten van de ambassadeurs vergemakkelijkt en bevordert. Het was een prettige samenwerking met Eyefun. Ze waren goed bereikbaar, snel in hun reacties en erg behulpzaam.”
Floor Weenen, Marketing Coordinator TOMS

Contact

Meer weten? Neem dan contact met ons op of kom een keer langs voor een kennismaking.
Neem contact op

Nieuwsbrief

Abonneer je op onze e-mail nieuwsbrief en we sturen je maximaal 1x per maand onze nieuwsbrief.
Abonneer je nu
Abonneer je op onze nieuwsbrief
We houden je graag op de hoogte van wat we doen. Laat je emailadres achter en we sturen je maximaal 1x per maand onze email nieuwsbrief met o.a. onze visie, werk, nieuws en updates.